Dnia 3 września 2019 r. w strażnicy OSP Gąbin i dnia 4 września 2019 r. w siedzibie strażnicy OSP Bielsk Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku zorganizowała naradę szkoleniową z prezesami i naczelnikami  Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu powiatu płockiego. Przewodniczył jej Komendant Miejski PSP w Płocku st. bryg. Grzegorz Padzik, a prelegentami byli: Zastępca Komendanta Miejskiego PSP w Płocku bryg. Jacek Starczewski, Naczelnik Wydziału Operacyjnego mł. bryg. Artur Czachowski i Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Kadrowego st. kpt. Edward Mysera.

Wiodącą tematyką były zasady dofinansowania działań związanych z ochroną i prewencją przeciwpożarową oraz popularyzacją sportu i kultury fizycznej, a także realizacja przedsięwzięć oświatowo-kulturalnych, wynikające z nowelizacji Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej oraz zasady i tryb rozliczania dotacji ze środków MSWiA i KSRG.  Podczas spotkania omówione zostały również działania gaśnicze związane z pożarami ściernisk, z uwzględnieniem bezpieczeństwa ratowników oraz właściwego posługiwania się pojazdami ratowniczymi w kontekście przyjętego zamiaru taktycznego.

Dodatkowo przypomniano funkcyjnym OSP tematykę w zakresie spełniania wymogów bezpośredniego udziału w działaniach ratowniczo-gaśniczych, zasady postępowania z mieniem podczas zdarzeń, dokumentowania prowadzonych działań ratowniczo-gaśniczych, w tym zamieszczanie na stronach internetowych i portalach społecznościowych, współpracy z mediami na terenie działań ratowniczo-gaśniczych z uwzględnieniem ochrony danych osobowych uczestników zdarzeń, spełniania warunków pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym, weryfikacji danych w SWD PSP, w tym sprzętu, przeglądów, badań lekarskich, ewidencji wyszkolenia, kpp, itp. i przekazywania niezbędnych informacji do sporządzenia informacji ze zdarzenia i konieczności weryfikacji ich prawidłowości.

Opracował: mł.bryg. Artur Czachowski

Zdjęcia: st. kpt. Edward Mysera